Geplaatst op

Pijn verminderen in het lichaam

pijn
pijn

Iedereen heeft wel eens pijn, wat enorm veel stress veroorzaakt in het lichaam.  Of je nu hoofdpijn, oorpijn of iets anders hebt, over het algemeen zoeken wij vaak naar pijnstillers om de pijn te verlichten.  Hoewel dit gunstig kan zijn bij het verlichten van pijn, kan het nemen van te veel pijnstillers er ook voor zorgen dat iemand een afhankelijkheidssyndroom heeft omdat hij of zij de pijnstillers niet kan missen.

Voor velen is het belangrijk om op zoek te gaan naar natuurlijke alternatieven om de pijn te bestrijden, om gewenning van pijnstillers te voorkomen.

Er zijn verschillende natuurlijke alternatieven die u kunt gebruiken om de pijn te verlichten.

1. Weken in warm water

Dit helpt bij het verlichten van elke vorm van spierspasmen en spierpijn, met name bij artritis. Warm water maakt de gewrichten los en zorgt voor een behaaglijk gevoel.  Men kan ook gebruik maken van natuurlijke spiercrèmes,  die de doorbloeding  in de spieren helpen te verbeteren.

2. Warmtemiddel

Door gebruik te maken van een verwarmingskruik op de pijnlijke plek, zorgt de warmte voor een betere doorbloeding . De receptoren in de huid worden gestimuleerd door warmte of kou, waardoor de overdracht van pijn naar de hersenen vermindert.

3. Massage

Massage zorgt ervoor dat het lichaam geweldig aanvoelt en pijn vermindert. Massage-remedie verhoogt de endorfine- en serotoninespiegels,  in het lichaam waardoor de drukfasen verminderen. Massage verlicht ook de pijn nadat men intense sportlevels heeft bereikt die de spierweefsels pijnlijk maken.

4. Natuurlijke supplementen nemen

Natuurlijke supplementen, kunnen de pijn verminderen. Daarnaast spelen verschillende kruiden een cruciale rol om ervoor te zorgen dat de spiermassa ontspant, zodat er voldoende bloed en zuurstof naar de gewrichten stroomt.
Deze kruiden kunnen in de vorm van capsules of vloeistoffen ingenomen worden, maar het is ook mogelijk om er thee van te zetten.

5. Acupunctuur

Acupunctuur is een historische pijnstillende aanpak die door de Chinezen al honderden jaren wordt gebruikt. Er wordt gebruik gemaakt van kleine naalden, die op precieze punten in het lichaam worden geplaatst, waardoor spieren ontspannen, en knopen verminderen waardoor de bewegingsvrijheid wordt verbeterd.

6. Yoga en meditatie

Yoga blijkt ook de pijn en druk te verlichten en te verminderen en wordt op de meeste locaties gebruikt om rugpijn te verminderen. Meditatie omvat plezierige en eenvoudige ademhalingsactiviteiten.

7. Oefeningen

Pijn kan het gevolg zijn van stijve spierweefsels of angst in de spiermassa. Wanneer u traint, ondersteunt en strekt u de aangetaste spieren uit, waardoor de irritatie en pijn worden verminderd. Oefeningen maken ook spierweefsels en gewrichten een stuk soepeler, waardoor de kans op ongelukken minder is. Als u overgewicht heeft, legt u een te grote hoeveelheid spanning op de gewrichten, waardoor  spanningen op de spieren ontstaan en pijnlijk kunnen worden. 

samenstelling spiercreme
samenstelling spiercreme

Keuze uit een aantal speciale spier en gewrichtscrème producten