Pijn verlichten in het lichaam door natuurlijke benadering

Pijn verlichten in het lichaam door natuurlijke benadering

Pijn veroorzaakt veel stress in het lichaam en het kan een reden zijn om de normale functie van het lichaam een tijdje te verliezen. Of je nu hoofdpijn, oorpijn of iets anders hebt, het belangrijkste onderdeel dat het grote publiek doet, is die pijnstiller zoeken om de pijn te verlichten. Hoewel dit gunstig kan zijn bij het verlichten van pijn, kan het nemen van te veel pijnstillers er ook voor zorgen dat iemand een afhankelijkheidssyndroom heeft waarbij hij of zij de pijnstillers niet kan missen. Daarom is het ideaal om op zoek te gaan naar natuurlijke alternatieven te hebben, zoals het gebruik van de beste natuurlijke supplementen om pijn te verlichten.

Er zijn verschillende natuurlijke methoden die u kunt gebruiken om pijn te verlichten, te manipuleren of ermee om te gaan en deze bestaan ​​uit:

1. Weken in warm water

Dit helpt bij het verlichten van elke vorm van spierspasmen en spierpijn, met name bij artritis. Warm water maakt de gewrichten los en zorgt voor een behaaglijk gevoel omdat het de zwaartekracht vermindert die de gewrichten samendrukt en het biedt 360 graden hulp voor pijnlijke ledematen. Men kan ook gebruik maken van natuurlijke spiercrèmes , omdat ze kunnen helpen het spierweefsel los te maken, en de doorbloeding te verbeteren.

spiercreme Oud Hollandsche

spiercreme Oud Hollandsche

2. Warmtemiddel

Als je een paar mogelijkheden van warmte volgt, verlicht het de pijn. U kunt een kruik, een verwarmingskussen of een hot tub gebruiken. De warmte zal tijdelijk zuurstof naar de pijnlijke omgeving vergroten en het onderdrukt de pijn die het herstel van de gevoelige en pijnlijke weefsels mogelijk maakt. De sensorische receptoren in de huid worden gestimuleerd door warmte of kou, wat de overdracht van pijn naar de hersenen vermindert en de pijn verlicht.

3. Massage

Massage zorgt ervoor dat het frame geweldig aanvoelt en vermindert pijn bij terugkomst, artrose, nekpijn en chirurgische ingreep. Massage-remedie verhoogt de endorfine- en serotoninespiegels,  in het lichaam waardoor de drukfasen vermindert. Massage verlicht ook de pijn nadat men intense sportlevels heeft bereikt die de spierweefsels pijnlijk maken.

4. Natuurlijke supplementen nemen

Natuurlijke supplementen, kunnen de pijn verminderen. Andere kruiden spelen een cruciale positie om ervoor te zorgen dat de spiermassa ontspant, dat er goed bloed en zuurstof naar de gewrichten glijden en dat spierweefsel de pijn vermindert. Deze kruiden kunnen in de vorm van capsules of vloeistoffen zijn, of ze kunnen in thee worden gezet.

5. Acupunctuur

Dit is een historische pijnstillende aanpak die door de Chinezen honderden jaren in gebruik is,  en het gaat erom kleine naalden op precieze punten in het lichaam te plaatsen, waardoor spieren ontspannen en knopen verminderen in de spieren waardoor de bewegingsvrijheid wordt verbeterd.

6. Yoga en meditatie

Yoga blijkt ook de pij en druk te verlichten en te verminderen. Yoga wordt op de meeste locaties gebruikt om rugpijn te verminderen. Meditatie omvat plezierige en eenvoudige ademhalingsactiviteiten.

7. Oefeningen

Pijn kan het gevolg zijn van stijve spierweefsels of angst in de spiermassa. Wanneer u traint, ondersteunt en strekt u de aangetaste spieren uit, waardoor de irritatie en pijn worden verminderd. Oefeningen maken ook spierweefsels en gewrichten een stuk soepeler, waardoor de kans op ongelukken minder is. Als u overgewicht heeft, legt u een te grote hoeveelheid spanning op de gewrichten, die bij omslaan pijnlijk kunnen worden. Door te oefenen kan men de belasting verminderen, waarna het de kans op degeneratie van botaandoeningen, waaronder osteoporose, vermindert, wat pijnlijk is.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *