Geplaatst op

Pijn verminderen in het lichaam

Iedereen heeft wel eens pijn, wat enorm veel stress veroorzaakt in het lichaam. Of je nu hoofdpijn, oorpijn of iets anders hebt, over het algemeen zoeken wij vaak naar pijnstillers om de pijn te verlichten. Hoewel dit gunstig kan zijn bij het verlichten van pijn, kan het nemen van te veel pijnstillers er ook voor zorgen dat iemand een afhankelijkheidssyndroom heeft omdat hij of zij de pijnstillers niet kan missen. Voor velen is het belangrijk om op zoek te gaan naar natuurlijke alternatieven om de pijn te bestrijden en om gewenning van pijnstillers te voorkomen.

Zeven natuurlijke alternatieven om de pijn te verlichten

 

 

1) Weken in warm water

Weken in warm water helpt bij het verlichten van elke vorm van spierspasmen en spierpijn, met name bij artritis. Warm water maakt de gewrichten los en zorgt voor een behaaglijk gevoel. Men kan ook gebruik maken van natuurlijke spiercrèmes, die de doorbloeding in de spieren helpen te verbeteren.

 

2) Warmtemiddel

Het gebruik maken van een verwarmingskruik op de pijnlijke plek zorgt voor een betere doorbloeding. De receptoren in de huid worden gestimuleerd door warmte of kou, waardoor de overdracht van pijn naar de hersenen vermindert.

3) Massage

Een massage zorgt ervoor dat het lichaam geweldig aanvoelt en pijn vermindert. Massage-remedie verhoogt de endorfine- en serotoninespiegels in het lichaam waardoor de drukfasen verminderen. Massages verlichten ook de pijn nadat men intense sportlevels heeft bereikt die de spierweefsels pijnlijk maken.

4) Natuurlijke supplementen nemen

Natuurlijke supplementen, zoals glucosamine preparaten en kurkuma met collageen kunnen de pijn verminderen. Daarnaast spelen verschillende kruiden een cruciale rol om ervoor te zorgen dat de spiermassa ontspant, zodat er voldoende bloed en zuurstof naar de gewrichten stroomt. Deze kruiden kunnen in de vorm van capsules of vloeistoffen ingenomen worden, maar het is ook mogelijk om er thee mee te zetten.

5) Acupunctuur

Acupunctuur is een historische pijnstillende aanpak die door de Chinezen al honderden jaren wordt gebruikt. Er wordt gebruik gemaakt van kleine naalden, die op precieze punten in het lichaam worden geplaatst. Door deze methode ontspannen de spieren waardoor de bewegingsvrijheid weer wordt verbeterd.

6) Yoga en meditatie

Yoga blijkt ook de pijn en druk te verlichten en wordt vooral gebruikt om rugpijn te verminderen. Meditatie omvat plezierige en eenvoudige ademhalingsactiviteiten.

7) Oefeningen

Pijn kan het gevolg zijn van stijve spierweefsels of angst in de spiermassa. Wanneer u traint, ondersteunt en strekt u de aangetaste spieren uit waardoor de irritatie en pijn worden verminderd. Oefeningen maken ook spierweefsels en gewrichten een stuk soepeler, waardoor de kans op ongelukken minder is. Als u overgewicht heeft, legt u een te grote hoeveelheid spanning op de gewrichten waardoor spanningen op de spieren ontstaan en pijnlijk kunnen worden. 

Keuze uit een aantal speciale spier- en gewrichtscrème producten