Nek en Schouderpijn bij meer dan honderdduizend personen

Nek en Schouderklachten symptomen

Wist u dat nek en schouderklachten sterk kunnen variëren per persoon.
Vaak wordt deze pijn als een lichte overlast ervaren.
Soms wordt de pijn ondraaglijk doordat je nek en schouders de hele dag in beweging zijn.

schouderpijn

Vaak ervaar je nek en schouderpijn maar op èèn plek.
Normaal gesproken verdwijnt dit vanzelf binnen enkele dagen of weken.
Maar in sommige gevallen kan het veel langer duren omdat de pijn als constant wordt ervaren, en deze uit kan stralen naar andere lichaamsdelen zoals de armen.

nekpijn vrouw

Nekpijn

Symptomen van nekpijn kunnen zijn:

  • Stijve nek, vaak ervaar je dit dat je moeilijk zonder pijn je nek kunt bewegen wanneer je probeert om je hoofd te draaien.
  • Scherpe doordringende pijn, vaak als een stekende pijn wordt ervaren omdat dit op èèn plek wordt gelokaliseerd.

Symptomen van schouderpijn kunnen zijn:

  • Algemene pijn, de pijn zit meestal op èèn plek of gebied bij de schouders.
  • Uitstralen van pijn, de pijn kan langs een zenuw van de schouder en armen uitstralen

Chronische nek en schouderpijnen

De nek- of cervicale wervelkolom is een doorgaans gecoördineerd netwerk van zenuwen, botten, gewrichten en spieren.
Deze worden worden aangestuurd door de hersenen en ruggenmerg.

Deze combinatie is ontworpen voor  kracht, stabiliteits- en zenuwcommunicatie.

Mogelijke problemen die pijn in de nek en schouders kunnen veroorzaken zijn irritatie langs de zenuwbanen dat pijn in de schouder of nek kunnen veroorzaken.
Irritatie van het ruggenmerg kan pijn in de benen en andere gebieden veroorzaken.

Nek en schouderpijn

De 5 tips die nek en schouderklachten kunnen verlichten en voorkomen.

  1.  Kies voor een Orthopedisch hoofdkussen dat ervoor zorgt dat nek en schouders een comfortabele houding geeft.
    Het Swissblue hoofdkussen is een traagschuim hoofdkussen uitgerust met de nieuwste innovaties.
  2. Het strekken van je nek en schouders door middel van je hoofd naar èèn kant te kantelen en tegelijkertijd de schouder laten ontspannen.
    Gedurende 20 seconden dit vasthouden. Herhaal dit ook met het hoofd aan de andere kant te kantelen en je schouder laten ontspannen.
  3. Houdt je nek en schouders warm, dit kun je doen door gebruik te maken van een kersenpit of warmte kussen , of het dragen van een sjaal om kou te voorkomen in de nek.
  4. Wanneer je bureau werk doet is het belangrijk om een stoel op maat te laten maken waardoor een zit oplossing zich vooral richt op je nek,schouders en rug. Klik hier voor een aantal bijzondere tips.
  5. Dagelijks gebruik maken van een Spier en gewrichtscrème op basis van Glucosamine, MSM, Arnica en menthol kristallen dat een warm- koude uitstraling geeft op pijnlijke spieren en gewrichten. Glucosamine wordt ook veel toegepast in voedingssupplementen.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *