Geplaatst op

Nek en Schouderpijn bij meer dan honderdduizend personen

Nek en Schouderklachten symptomen

Wist u dat nek en schouderklachten sterk kunnen variëren per persoon.
Vaak wordt deze pijn als een lichte overlast ervaren.
Soms wordt de pijn ondraaglijk doordat je nek en schouders de hele dag in beweging zijn.

nek-pijn
schouderpijn


Vaak ervaar je nek en schouderpijn maar op één locatie.
Normaal gesproken verdwijnt dit vanzelf binnen enkele dagen of weken.
Maar in sommige gevallen kan het veel langer duren omdat de pijn als constant wordt ervaren, en deze uit kan stralen naar andere lichaamsdelen zoals de armen.

nekpijn-vrouw
nekpijn-vrouw

Symptomen van nekpijn kunnen zijn:

  • Stijve nek, vaak ervaar je dit dat je moeilijk zonder pijn kunt bewegen wanneer je probeert om je hoofd te draaien.
  • Scherpe doordringende pijn, vaak als een stekende pijn wordt ervaren omdat dit op één plek wordt gelokaliseerd.

Symptomen van schouderpijn kunnen zijn:

  • Algemene pijn, de pijn zit meestal op één plek of gebied bij de schouders.
  • Uitstralen van pijn, de pijn kan langs een zenuw van de schouders en armen uitstralen

Chronische nek en schouderpijnen

De nek- of cervicale wervelkolom is een doorgaans gecoördineerd netwerk van zenuwen, botten, gewrichten en spieren.
Deze worden aangestuurd door de hersenen en het ruggenmerg.
Mogelijke problemen die pijn kunnen veroorzaken zijn irritatie langs de zenuwbanen. 
Irritatie van het ruggenmerg kan pijn in de benen en andere gebieden veroorzaken.

Nek en schouderpijn

De 5 tips om dit te voorkomen

  1.  Kies voor een Orthopedisch hoofdkussen dat ervoor zorgt dat nek en schouders een comfortabele houding geeft.
    Het Swissblue hoofdkussen is een traag schuim hoofdkussen uitgerust met de nieuwste innovaties.
  2. Het strekken van je nek en schouders door middel van je hoofd naar één kant te kantelen en tegelijkertijd de schouder laten ontspannen.
    Gedurende 20 seconden dit vasthouden. Herhaal dit ook met het hoofd aan de andere kant te kantelen en je schouder laten ontspannen.
  3. Houd je nek en schouders warm, dit kun je doen door gebruik te maken van een kersenpit of warmte kussen , of het dragen van een sjaal om kou te voorkomen in de nek.
  4. Wanneer je op kantoor werkt is het belangrijk om een stoel op maat te laten maken, waardoor een zit oplossing zich vooral richt op je nek, schouders en rug.  Klik hier voor een aantal bijzondere tips.
  5. Dagelijks gebruik maken van een Spier en gewrichtscrème op basis van Glucosamine, MSM, Arnica en menthol kristallen dat een warm- koude uitstraling geeft op pijnlijke spieren en gewrichten.

Keuze uit verschillende producten

2 dagen ago
Piet-Hein B.
(verified owner)

Gewoon goed

4 dagen ago
suzanne van der plaat
(verified owner)
5 dagen ago
Corrie
(verified owner)
7 dagen ago
Christine Vanhees
(verified owner)
1 week ago
Jonnie Luyten
(verified owner)

Goede kwaliteit.